آب و هوای استانبول در نوروز


تور استانبول از بهترين تورهاي نوروزي است چرا که مراکز خريد استانبول شما را مجذوب خودشان خواهد کرد. اما شايد ميخواهيد بدانيد...

 

در زمان هاي مختلف در طول سال در بخش هاي مختلف شهر بارندگي اتفاق مي افتد و ميزان اين بارندگي در نقاط مختلف با هم تفاوت دارد. علاوه بر ميزان بارندگي ميزان رطوبت و گرماي هوا هم در بخش هاي مختلف شهر متفاوت است. استانبول داراي آب و هواي نيمه گرمسيري و مرطوب است.

(استانبول آب و هوايي معتدل دارد و فصل خشک ندارد و در بيشتر فصول سال بارندگي دارد.) تابستان استانبول گرم است. اما زمستان داراي آب و هوايي معتدل با بارش برف و باران است. به طور ميانگين در طول سال ???? ساعت آفتاب مي تابد.

گزارش ها نشان مي دهد که در فصل زمستان درجه حرارت هوا در روز تا ??? درجه سانتي گراد (???? درجه فانهايت) و در شب تا ??? درجه سانتي گراد (?? درجه فارنهايت) مي رسد.

 

استانبول تحت تاثير درياي مديترانه قرار داشته و زمستان هايي معتدل و مرطوب و تابستان هايي گرم و خشک دارد.

 

 برخلاف اغلب مناطقي که تحت تاثير آب و هواي مديترانه اي قرار دارند، استانبول در زمستان حدود ??روز دماي زير صفر درجه دارد و برف نيز پس از هر بارشي به علت سرماي هوا چندين روز بر زمين مي ماند. رطوبت هوا، گرماي تابستانهاي استانبول را معتدل کرده و مه صبحگاهي براي مردم اين شهر، امري عادي است.

مه غليظ، به طور ميانگين، در ??? روز از سال در اين شهر ديده ميشود و روزهاي زمستاني مه آلودترين اين روزها هستند.

از نظر ميزان رطوبت، استانبول دومين شهر ترکيه است. تابستان، خشک ترين فصل استانبول است و باران به ندرت مي بارد؛ مگر اين که بارش هايي صورت گيرد که بسيار غيرعادي و ?? سيل آسا هستند.

استانبول مرطوبت ترين روزها را در اواخر پاييز و زمستان و خشک ترين روزها را در بهار و تابستان تجربه مي کند.

 اين در حالي است که  حتي در طول تابستان و بهار نيز بارش باران در استانبول قابل توجه است؛ لذا استانبول در کل طول سال، فصل خشک نخواهد داشت.

شايد نکته منفي راجع به آب و هواي استانبول، رطوبت بالاي آن در تمام طول سال باشد که به ويژه در فصل بهار و زمستان ممکن است براي برخي خوشايند نباشد.

هر سال زمستان بين ماه هاي دسامبر و مارچ، در استانبول برف مي بارد. بطور ميانگين سالانه حدود سه هفته شهر پوشيده از برف است. معمولا حتي پس از بارش هاي سنگين، برف بر روي زمين تنها براي چند روز باقي مي ماند.

 تور استانبول نوروز 97 نيز مثل هر ساله با برندگي هاي کوتاه مدت در استانبول مواجه است.

 يعني در نوروز اگر قصد سفر به استانبول راداريد لازم است با خود لباسي نسبتا گرم و مخصوص باران با خود به همراه داشته باشيد.

 در صورت وجودهرگونه سوال درخصوص سفربه ترکيه،ارزان ترين تورهاي نوروز ترکيه  و رزرو هتل در ترکيه با شماره تلفن هاي موجود در سايت آميتيس تماس بگيريد. کارشناسان ما با لبخند پاسخگوي شما عزيزان خواهند بود.

استانبول داراي آب و هوايي مديترانه اي و نيمه گرمسيري و مرطوب است.